Monday, September 20, 2010

How to Improve English

Dalam2 banyak majalah english..aku paling ske baca Reader's digest ngan women weekly....knp aku ske bc sbb input kt dlm tu banyak..dan yg paling pntg aku ada tips utk sesiapa yg nk mahirkan english dari segi vocab, writing, reading ngan speaking...


first skali cth la korg baca paper english...lpas je korg abs je baca satu berita....buat satu rumusan bertulis...xkisah la even writing korg mula2nyer tonggang langgang..sbb ape korgnyer writing akn bagus sndri kalo ari2 korg wat cam ni...

tang vocab plak time korg baca paper tu msti korg akan lebih familiar kpd sume perkataan english dan seterusnye akan buat korg automatik akan mula pandai skit2 ckp english....xyah nk g kursus english bagai..sume blh buat n blajar sndri...he..he...kalo korg buat cam ni berterusan insyaallah xkan sia2 usaha korg....

tapi sape2 yang nk improve english aku cadangkan beli la reader digest tu.....dalam tu sume ada...mmg english standard punyerrrr..sebuah buku tu RM15...berbaloi aku rasa korg spent RM15 utk buku tu tiap2 bln dimana korg xkan dapat kt mana2 ape yg buku tu sampaikan...



women's weekly...sebenarnya bukan la women sgt tenager pn sesuai je baca majalah ini..org kata ini sebagai sampingan..macam2 tips ada dlm majalah ni...tips dari segi kesihatan, relationship, fesyen terbaru sume la...mmg best majalah ni..harga dia RM5.60..mmg tebal la...xrugi kalo beli...





No comments: