Thursday, April 22, 2010

Mak Cik Munah

Hari ini sgt pnt sbnrnyer jwb call..da ptg sebu je rasa..tapi tiba2 ada satu call msk..nama mak cik ni mak cik munah..siyes..klakar glerr..tp mak cik munah dan wat aku senyum hari ni..buat sume tensen aku hilang..mak cik ni org negeri 9..so kalo korg baca dialog mak cik ni korg msti baca dlm slang nogori utk dapatkan feel tu..he..he..lbh kurang mcm ni la situasi dia..

  • situasi 1
aku: ape yg saya blh bantu ye cik??

mak cik munah: talipon bosar rosak..wayar dia tercabut...talipon ni ado dopan rmh tok ponghulu kek ujung kg ni haaa...da brapo ari tak buleh guna ni ha..mak cik ni bkn orang sonang..mak cik ni miskin jo..

(mak cik munah mengadu dia miskin) time ni aku da start sengih sorang2 :)

  • situasi 2
aku:berkenaan dgn telefon tersebut..cik munah blh tel no #$$%^&&*** utk mnta mereka betulkan..

mak cik munah:mak cik dah poe (pergi) sampia kek rombau cakap dgn orang yang botulkan talipon ni..tapi smpai sekarang tak do sapo yg btlkan..mak cik sokarang ni guno talipon jiran mak cik namo senah ni ha..

(mak cik munah mengadu lagi)ka li ni aku rasa nk ketawa..he..he..

  • situasi 3

mak cik munah:kamo ni cino ko melayu???

aku: saya nadia...(time ni aku xabs ckp lg mak cik munah dah menyampuk)

mak cik munah:sapo dio...kamo india????

aku: cik munah saya nadia..melayu cik munah

(mak cik munah slh dgr dari nadia kpd india) time ni aku rasa mcm nk gelak guling2 da...he..he..

aku lg sanggup layan cust mcm ni hari2 dari dapat cust yg yg fussy glerr..kdg2 bl aku tgk hdp ni..org yg ssh or org yg ddk kt kg lagi tau budi bahasa dari org yg pandai..bkn aku nk kutuk orang yg pandai..cuma sesetgh org yg pandai ni agak berlagak..n yg plg pntg sume yg dia ckp msti nk btl je..

hari2 mmg xsah kalo xkena maki ngan cut..kata pn csr..tp korg perasan x masyarakat kita ni..kalo org yg keje2 kt fast food mcm pizza hut ke, mcd ke kfc ke msti cust slalu maki2 staff..jgn pandang org pada pekerjaan..diorg da bg perkhidmatan yg bgs utk ko tapi ko nk maki2 sebb servis lambat..pada hal bkn lmbt sgt pn..adat la kan..fikir2kanlah



1 comment:

Liquid said...

tulah kadang2 diorg ni xphm2. tensen jgk aku dlu ble layan org2 cmni uhu.