Friday, October 28, 2011

Makan-Makan at The street Cafe

Hhhahhassiiisshhh...banyak betul kerja sampai tak sempat nak update. Kalau blog walking tu memang hari-hari. Cerita pun memang dah lama dalam draft, baru hari ini ada masa sebab apa??? Sebenarnya hari ni terlupa nak bawa kunci bilik. Roommate semua ada class, so memang tersadai laa aku dekat Cyber Cafe ni.


Hari ini dengan esok jadual memang penuh, ye la minggu depan dah study week. Dengan assignment dengan projeknya lagi, memang penat glerr. Life dekat sini da macam robot, dah cukup masa bangun tidur, pergi kelas, buat assignment, study, rutin yang sama tiap-tiap hari. Glerrr looser life aku sekarang ni.


Memandangkan aku pun dah lama tak update so harus laa update benda yang aku suka, tak lain tak bukan makananlah. Hari itu aku makan dekat The Street Cafe. The street cafe ni ada 2 or 3 branch macam tu yang aku makan ni dekat sunway pyramid.


Kalau bab makan ni tak lain tak bukan mesti laa aku makan dengan soulmate aku. Kata dah lama tak jumpa, so bila aku balik harus laa ngedate. The street cafe ni makanan dia makanan korea. Saje nak try testkan..he..he..sedap ke tak. Ni semua sebab terpengaruh dengan cerita korea laa ni.

Hari tu aku try Bibimbab alaaa kalau orang kita panggil nasi campur ala-ala nasai goreng. Tapi yang ni nasi putih dia serve dengan sayur and ada daging ayam macam tu, cara nak makan kau gaulkan semua bahan tadi tu lepas tu makan.

Selain tu ada juga order lunch box, daging dia not bad laa, satu yang lain dekat sini nasi dia. Nasi dia macam melekit, senang cerita macam pulut tapi tak ada alaa macam pulut sangat. Satu lagi jangan tertipu dengan warna merah makanan tu dan mesti rasa dia pedas. memang tak laaa sebab cili kita dengan cili diorang cili kita lagi pedas.

Nampak tak ayam yang macam sate tu???yang tu aku ambil extra hot...hhmmmmmmm...haram tak pedas langsung . Pedas tu memang pedas, tapi pedas dia tak menyengat sangat laa. Macam kalao makanan kita tambah dengan pepper macam tu je laa.

Bagi aku cukup laa aku makan sekali ni je sebab macam tak kena dengan tekak melayu aku ni. Tapi tak de laa rasa menyesal sebab rasa dia tu memang sedap cuma kalau nak makan hari-hari tu tak laa kan..he..he..





No comments: