Monday, November 22, 2010

Menu Raya Haji

Selamat Hari Aidiladha...tidak lagi lambatkan kalau aku nak wish..he..he..ape menu utama time raya haji ni??adakah sama mcm hari raya aidilfitri..untuk family aku sama je menu tu sume..still ada ketupat lemang semua..dan yang paling penting aku ada tetamu istimewa time raya haji hari tu..tunggu next entry eyhhh..he..he..


Menu paling best bila raya haji ni adalah sup tulang..sup tulang adalah sgt best..lagi2 kalau dapat hirup sup tu time panas2..he.he..area rmh aku ni ada buat korban..so gotong royong la buat kenduri..masak2 semua sbb rata2 jiran aku kat sini ramai yang tak balik kampung..utk hilang rasa berjauhan dari family so buat la kenduri..masak ramai2 semua..


So suasana tu macam ala2 kt kg la pada hal sbnrnya kat tgh bandar..he..he..tp hari tu tgk orang korban kesian kat lembu tu..duk diam je..mcm tau je nyawa dia nk smpai..dl pn prnh tgk lembu korban siap keluar air mata lembu tu..huhu..kesian..tapi org ckp tak baik kalo nk korban tapi ada perasaan kesian dkt haiwan korban..so lps ni tak blh sedih2 or kesian2 lagi..

Nampak tak mangkuk kat atas ni...sehari suntuk aku kejekan sup tulang..paling nangess bila ada sambal kicap..mmg menangis n terangkat la..pedas mmg favourite aku..tp mmg ssyyoorrggggaa glerr dpt mkn daging n sup tu..tapi tak elok ok makan byk2 sgt sbb byk lemak..tapi kalo setahun skali tu blh la kalo nk mkn byk2 tu..he..he..

1 comment:

farasyaediela said...

best ! best !
menu nii yg aku d0k layan masa kat umah ko ..
thanxxx nad !!!! mmuahx ~