Wednesday, December 1, 2010

Kenduri Arwah

Kejadian sudah lama berlaku tapi macam biasa la baru hegeh2 nk update..hari tu balik kg..mcm biasa lepas da smpai je trus baring2..pnt weeyyhh 2jam setgh dalam kereta..kebas vontot ni..


Skali nenek aku jerit2 kt dapur..pgl2 nama aku..aku ingt nama la..sklai dia suh siang2 bawang semua sebb mlm ni nk wat knduri arwah..ape lagi trus la bersiat semua kat dapur tu smpai maghrib sbb majlis start lps isya..tp lps maghrib pn da ada yg smpai..da la pinggan mangkuk semua tak cari lagi..


Tapi ok la sbb yang dijemput tu semua sdare mara..tak rmai pn..ye la sejak atok aku meninggal mmg jarang2 je kitorg balik kg..tp nasib baik ada sdare mara kt kg..kalo buat knduri tu yg ajak org2 kg dtg sdare mara aku la...bgs la org kg ni..still lagi ada sifat tolg menolg..kalo duk kt bandar jiran sblh rmh pn tak kenal..

Menu utama adalah nasi ayam..glerr weeyyhh kebulur dari siang tak makan mmg lupa trus nk snap pic..he..he..sblm tu rmai2 baca yasin n ada wat tahlil utk arwah atok aku n sdare mara yg lain yg dah meninggal..sonok gak balik kg..baca yasin semua..kalo kt rmh mmg jarang la baca yasin sbb busy sgt kerja..sangat tak baik ye dkt situ..tapi kalo dapat baca serius hati tu rasa sgt tenang..lupa semua masalah kt tmpt keje..


No comments: