Tuesday, September 21, 2010

Tutorial ke????

kat cni saya ingin menunaikan permintaan cik hana...aku ada pergi blog dia sbb dia ada buat tutorial mcm mana utk buat divider utk setiap post yg xde box....yg ni la cik hana yg aku ckp tu...sweet je orgnyer.....cik hana jgn marah ye kita letak gambar kamu kt cni..kita pinjam je... :)

ats permintaan dia gak n aku pn mmg ada byk masa skang so aku try la utk bg tau cam ner utk buat box pada tiap2 post yg kita da buat..aku nk ajar pn xbrapa nk pandai sgt...so terima je la..he..he..agak2 kalo mcm kabur2 jgn segan2 utk text aku k...

step 1: pergi kat dashboard korg...mula2 pergi dkt design..lpas tu kt bhagian ats akn ada "template designer New!"

step 2: click bnda tu..nnti akan keluar templates, background, layout ngan advanced

step 3: utk dapatkan kotak mcm dlm blog ni tekan "templates" lps tu tekan plak "pictures window"

step 4: click je nnti jadi la...yg paling pntg try n error...kalo xslp lps je tekan "pictures window" ada 3 template kt bwh dia....korg tekan la salah satu..aku xingt aku tekan yg mana...yg pasti salah satu dari tiga tu...

aku mnta maaf la kalo tutorial yg aku buat ni pening pale..terutama skali utk cik hana..sory ye...he..he...aku kalo bab2 nk ajar ni mmg failed skit coz bnda tu pn aku main beduk je buat..skali tgk feeling cam comel n jadi lak..he..he..

kalo korg nk knl ngan cik hana blh la singgah kt blog beliau ni::::::::::::::::

http://hanalovenest.blogspot.com/


No comments: