Wednesday, January 12, 2011

Terminal Bersepadu Selatan

Lepas je menggemukkan diri dengan memakn nasi arab satu pinggan mak teringin plak nak jalan-jalan kat terminal berssepadu selatan...

Terminal besepadu selatan ni sebenarnya adalh terminal bus yang akan bawa semua penumpang ke selatan tanah air....kiranya sape2 yg naik bus dari sini semua menghala ke arah selatan la..macam negeri 9..melaka..johor semua la..


Taai time aku pergi ni operasi bus tak banyak beralih kt sini lagi..masih still kt bukit jalil..tapi ape2 pn kt sini lg bersih kemudahan cukup..tandas banyak...surau semua..tmpt makan pn ada...da mcm ala-ala klia pn ada..


Tapi aku heran la nape la pengusaha bus still masih tak berpindah ke tasik selatan ni..kesian pengguna yg kena bersesak kt bukit jalil..dengan kemudahan awam yg terhad..tapi kalo kt terminal yg baru ni..KTM ada..ERL ada...STAR ada...


Masa aku pergi sini diorg ada sediakn mcm customer services yg bertugas 24 jam..kalo korg nk tau pape information korg cari je org yg pkai baju mcm kt ats ni...glerr weyyhh aku tanya diorg kerja mmg berdiri ngan jalan-jalan je ke..diorg ckp ye kak nk wat cam ner da kerja mcm ni..tp diorg even penat still mampu lagi tersenyum..



Kalo aku kerja macm diorg mau lemau aku..silap hari bulan ada yg merangkak sbb tak larat asik berdiri je..tapi pape pn kat sini memuaskn la..nnti xde la pudu penuh mcm dulu2 sbb sessetgh sudah berpindah ke terminal yg baru..



2 comments:

Syazwana said...

weh cm best jek.
tapi tak penah taw sebab selalu naik kat bukit jalil jek

xD

ayanuts said...

xpe..sok2 kalo diorg da pindah bole la trun kt sini..selesa glerr..he..he..