Thursday, February 16, 2012

Andartu Terlampau

Aku rasa ramai kowwtt yang dah baca cerita kougar ni. Cerita kougar ni keluaran fixi. Selalu yang kita baca buku alaf 21 tapi kali ni kita cuba ubah sikit selera ke publisher yang lain. Tapi aku bagi amaran siapa-siapa yang mencari gaya bahasa melayu betul, buku ini mungkin tidak sesuai untuk anda.

Bagi aku jalan cerita dia biasa-biasa je cuma yang buat aku tertarik gaya penulisan yang sempoi tapi apa yang penulis sampaikan cukup padat. Permulaa cerita agak bosan tapi bila dah sampai ke Klimak degupan jantung macam lepas lari pecut 100m.


Penulis pandai bermain emosi dengan pembaca. Jalan cerita agak mendatar.Isu yang dikupas adalah kehidupan seorang Andartu. Bagaimana dia mencari jodoh untuk dirinya dan bagaimana menghadapi tekanan dari keluarga yang mahukan supaya dia cepat berkahwin.

Buku ni harga dia RM20. Tak terlalu tebal. Dalam 3 jam anda mampu untuk menghabiskannya. Ehh apasal entry aku kali ni macam nak promote barang ni??he...he..sebenarnya banyak lagi cerita keluaran fixi yang hebat-hebat. Ini salah satu diantaranya. Kalau nak cuba baca benda yang lain dari kebiasaan aku cadangkan baca buku keluaran Fixi ni.



6 comments:

J.Syazwana said...

tak pernah dengar
hahaha

Nyamuk Terbang said...

haha asal la tjuk mcm tue

J.Syazwana said...

ish macik ni tak tido lagi ke?
esok tade kelas ke?
hehehe

NIZAM said...

wahaha. tajuknye. macam same ye ngn file Haliza Misbun berlakon tu. ape dh lupe.

p/s: ha a. alaf 21 terkadang tipikal. try gak penerbitan lain tapi dorg terlalu experiment sgt la nk nmpk lain tu smpi kita yang baca mcm pelik.

Nurul Ainaa Che Anuar said...

mempromote tuuuu~ ahahaa!

alyachan said...

wahhh... macam best :)