Saturday, October 23, 2010

Tidak Guna Belajar Tinggi

Status FB aku sehingga pukul 12.00 tadi:::::::

‎"kalo ko ada diploma, degree or master skali pn n gaji ko kecik tak payah la, sbb aku ada spm tiap2 bln dpt 5k or 6k".....anonymous
:::apekah statement tu::::wtf::::::
::Peringatan::jgn terlalu bongkak sbb bila2 masa Allah akan tarik blk rezeki tu:::::
::Peringatan::menuntut ilmu sama mcm kita beribadat..ilmu yang membezakan tinggi rendah akal sesorg manusia...dan membentuk keperibadian dan langkah hidup sesorg:::

16 minutes ago clear

Msti pelik knpkan....aku ada terjumpa dgn hamba Allah ni....aku tgk rezeki dia Alhamdulillah melimpah2..ttpi knp prlu keluarkn statement mcm tu..

Bagi aku ilmu tu sgt pntg..mak pak aku pn kata kalo rasa nk blaja pergi blaja..bagi aku plak aku rasa ilmu kt diri aku ni xckp lagi utk aku teruskan perjalann aku..

Bagi aku ilmu tu macam kawan smpai kita mati..tp Al quran adlh bekalan kita semasa mati dan dlm AL Quran sndri pn byk ilmu yg kita blh belajar..



4 comments:

nyda rosenin said...

statement org yg kurang ilmu cm tuh la :)

ayanuts said...

she rossi: itu la..xsgka ada gak org mcm tu..hhaaiiiii

Liquid said...

biase la nadia, manusia ni kalo x kene susah mana nak ingat dunia, asyik berlagak x tentu hala jek...

ayanuts said...

itu la psl...btl..aku rasa lagi bgs jadi ssh sbb bila kita ssh kita hargai setiap ape yg kita ada...dan bila rzki dtg kita xkan slalu lupa kt DIA yg da trunkn rzki kt kita