Wednesday, August 24, 2011

2 Tahun Dan 2 Minggu

HHhhmmmm..mulakan entry dengan keluhan yg berat. Pejam celik pejam celik tinggal lagi dua minggu je sebelum aku sambung belajar balik. Dan pejam celik pejam celik dah dua tahun juga laa aku tinggalkan zaman politeknik, zaman diploma, zaman muda-muda, zaman yang aku rasa penuh dengan enjoy je.

Lepas ni dah kena marantau jauh, sebelum ni ke utara dan sekarang ni ke selatan pula. Macam tak sedia lagi pun ada ni nak sambung belajar balik. Ye la dah 2 tahun tinggalkan buku, otak pun dah berkarat. Tapi sekarang ni ada juga laa buka buku untuk refreshkan balik otak ni.

Sedih juga bila nak tinggalkan family, dah laa aku ni jenis suka homesick, kerja kalau tak ada kelas mesti balik KL. Dulu masa dekat ipoh pun sama, asal weekend je balik rumah, asal tak ada kelas je terus pack barang nak balik ruma..he..he..

Yang sedih juga bila kena tinggalkan soulmate, dia dekat sini aku pula berbatu-batu jauhnya. Bila ntah nak jumpa dia lagi sebab dia kerja shift, kalau aku balik weekend pun bukan boleh jumpa dia, sebab cuti dia banyak yang jatuh hari biasa. Sepanjang 4 tahun dengan soulmate mana pernah kitorg berjauhan.

Satu lagi yang merunsingkan macam mana laa agaknya kawan-kawan baru aku nanti. Ada tak kawan yang sama sekapala macam masa dekat poli dulu..huhuhu...ada tak kawan yang nak susah senang dengan aku nanti dan ada tak agaknya kawan yang akan tolong bila aku susah nanti.

Macam-macam benda bermain dekat kepala. Tinggal lagi dua minggu je lagi satu hape borang yang nak kena isi pun aku tak isi lagi. Persiapan nak pergi sana pun langsung tak ada, tak beli apa-apa pun..huhuhuhu



5 comments:

Alan said...

pegi study ke? kalau study mesti mesti jumpa orang yang sama kepala..kalau kerja tu payah sikit sebab semua dah tua tua.

Bob Merley said...

gud luck sambung!

ayanuts said...

Bob Merley : thank you..thank you..sgt2 hargainya :)

Alan: he..he..bl fkr2 btl gak ckp alan tu...i hope so :)

Ameeza Adailami said...

study kt mane? yg pasti mst erea johor.hehe..uthm ke?

Muhaimin said...

mu smbung study kat mana nadia? apapun...semoga berjaya