Wednesday, April 27, 2011

Tidak Mudah Jadi Penganggur

Tengok tajuk pun dah tahu aku nak cerita pasal apa....he...he..dengan rasminya dah sebulan aku jadi penganggur...dah habis study akhir tahun 2009...lepas habis study dah 2 kali tukar kerja...

Aku tengok sekarang ni semua jawatan kontrak..kerajaan plak memang ada berlambak tapi berzaman laa nak tunggu...

Bukan senang jadi penganggur sebab ape???first sekali of course tak de income...duit tak ada..pressure dekat situ..kedua mental akan jadi gila bila duduk rumah..mak pak aku tak ada laa pressure aku suruh cari kerja ke hape..tapi kita faham2 sendiri laa..takkan la nak duk rumah goyang vontot je...

Resume dah hantar banyak tapi ntah laa susah sekarag ni..nak kata aku demand sgt tak ada la pula...mgkin rezeki tak sampai lagi kot...duduk rumah tak buat apa2 pn bosan juga..sebab tu macam pressure...


3 comments:

No name said...

Alhamdulillah bernasib baik, tak pernah lagi jd penganggur.. past studu keje part time sebelum nie dapat support, semantara nak dapat keje terus.. Teringin nak merasa dok umh lelama.. huhuhu..
Ada lar tue rezeki nnti..

farasyaediela said...

wahh .. hebat dah skang ekk siap goyang vontot tu .. kelasss .. tapi pape pon sabar taw .. nak cr keje mmg susah .. so insyaAllah akan ade nanti :)

ayanuts said...

lizzie: alhamdulillah awk tak pernah merasa jadi penganggur...bl da lama2 jadi bosan..seminggu 2 blh laa tahan..he.he..

fara: he..he..btl2..insyaallah fara doakan ye