Sunday, July 10, 2011

"Bengang Betul Aku Dengan Kau"

"aku bengang betul dengan BF/GF aku, aku minta nak tengok handphone dia, dia tak bagi"

Siapa pernah alami keadaan macam ni sila tinggalkan jejak anda diruangan komen..he..he..kita tengok yg pertama, kenapa perlu kita check handphone (HP) pasangan kita. Aku bagi jawapan mungkin nak tengok pasangan masing-masing ada sms or contact lelaki atau perempuan lain. Tapi andai kata dia memang ada sms dengan orang lain yg berlawanan jantina tapi hubungan tersebut atas dasar kawan adakah kita sebagai pasangan dapat terima?

Kalau korang tanya aku, aku akan jawab aku tak kisah, sms laa dengan berapa banyak perempuan yang kau nak tapi jaga batas kau dengan perempuan-perempuan itu semua. Tapi berapa ramai antara kita yang akan pandang sebelah mata je dalam hal macam ni? Mesti ada sesetengah dah melenting. Come on laa pasangan kita tu bukan hak mutlak kita lagi, dia pun perlu ruang untuk diri dia juga.


picture from google

Berapa banyak antara kita yang menjadikan rutin memeriksa HP pasangan sebagai satu kemestian?

Kalau tanya aku, aku akan jawab, kadang-kadang perlu untuk kita periksa HP pasangan, ini sebagai langkah berjaga-jaga je..he...he..disebabkan hal ni aku pernah gaduh besar dengan BF aku, dia kata HP adalah privasi, hak persendirian. Ok cuba bagi tau adakah alasan tersebut wajar dan boleh diterima?

Ok aku ulaskan kalau jawapan dia ya. Memang betul HP adalah satu hak privasi seseorang manusia. Lagi pun pasanag kau tu bukan bini atau suami kau lagi dan apa hal semua benda pun nak kena check. Kalau kau buat macam ni sama je macam kau tak percayakan pasangan kau tu.

Kalau jawapan dia tak wajar, apa nak susah kalau awek atau balak kau nak tengok bagi je laa bukan ada apa pun, melainkan kalau kau memang ada skandal dengan orang lain memang kau akan mati-mati tak bagi laa HP kau dekat pasanagn kau tu. Bagi aku kalau pasanagn korang tak bagi korang tengok HP dia maksudnya memang betul laa dia ada Sms dengan orang lain.



17 comments:

Ameeza Adailami said...

hahaa..aku setuju! kalau betol die gile2 punya xbg..mmg betol la tu die ade skandal or msg yg xspttnya dgn pompuan lain..

aku pon jenis xkesah n aku jenis xcek2 hp dia sgt.kdg2 kalau tepk je..aku xksh die nk msg ngan pompuan lain ke..ape ke..biasalah,kawan kan..tp bknlah bemksd aku xksh die nk msg ngan pompuan tu 24hours.bak kata kau,mst ada batas..jgn smpi menimbulkan syak wasangka.. ;)

J.Syazwana said...

kalau ade jodoh tak ke mana kan
:)

belog|amiyo said...

aku tak suka kalau orang tipu belakang aku... hehe

ayanuts said...

ameeza: he..he..ko sama laa dgn aku..glerr hape nk check enset ari2..sama mcm kita tak percayakan dia pula..

syazwana: he..he..btl..btl..stju sgt dgn wana..

belogamiyo: he..he..semua org pun tak suka ditipu..mmg fitrah kita semua mcm tu

aleen aiden said...

ueah,alin pnah cek!n individu tersebut kantoi,kantoi besar okeh!hu3

ayanuts said...

aleen: he..he..lps tu aleen buat apa???

Far8 budak baik said...

hahaha kalau awek aku..
dy mmg susah nk kaci..
bab aku tak penah gatal2
nk tgk hp dy..
hahahaha

ayanuts said...

Far8 budak baik: he..he..bgs kalo dpt llki mcm ko ni..cool glerr :)

ikatankasihku said...

keikhlasan yg penting..
baru takde isu ni.. :)

Finaz Jaafar said...

saya tak pernah cek hp bf n dy pn xpnh cek hp saya..huhu

Izyan Masri said...

SAYA SAYA SAYA 1NAK ANGKAT TANGAN TINGGI2.PERNAH ALAMI.BANYAK KALI XD

nabila faryzza said...

erm, betul tu. kalau betul la dia tade msg ngn perempuan lain, mesti dia bagi punya. tade nk selindung2, kan? ;)

ayanuts said...

ikatankasihku: itu sbnrnya yg pntg dlm sesuatu perhubungn :)

finaz jaafar: good...positf tu pn prlu dlm sesuatu prhbgn..xley nk fkr negatf je :)

Izyan Masri : mesti dah lalikn..sbr je laa...doakn satu hari nnti izyan akn dpt seseorg yg baik :)

nabila faryzza : he..he..yg ni plg setuju :)

FasiHaH SupiaN said...

bila dia tak bagi, kena ada sedikit keraguan patutnya.hehehe jahat x??

ayanuts said...

FasiHaH SupiaN : he..he..xjht..tp btl laa kalo dia buat mcm tu xslh pn kita nk ragu2...

~syue syada~ said...

selalu rasa nak tengok, tapi xlah bersungguh2 pon mintak..so dia x bg.. pkiran memang mcm2 ke lain dah..huhu

nntlah,bila2 sje nak tgk jugak.. :D

ayanuts said...

~syue syada~ : he..he...sama laa dgn kita syue..bl dia xbg da pkr lain da