Tuesday, May 24, 2011

Banjir

Hari tu balik kampung aku satu family memang terkejut gilerr laa sbb jalan yang biasa kitorg lalu tu banjir. Memang kawasan tu memang slalu banjir laa tak dinafikan lagi. Tapi kali ni punyer banjir memang tinggi sangat-sangat.


Kalau tengok gambar dekat atas ni air masih lagi tak naik jalan. Bila teruskan perjalanan kedepan memang da nampak laa air mula naik kat jalan. Kawasan yang aku lalu tu kawasan kelapa sawit. Dekat sepanjang ladang kelapa sawit tu dikelilingi sungai.


Sungai dia da laa besar. Air plak macam yg warna coklat tu. Bila hujan lebat air naik masuk kt dalam ladang kelapa sawit dl. Lepas tu baru naik kt jalan. Memang seram hookkaayyy tengok air tu mmg paras betis laa..


Nak patah balik memang tak boleh laa sebab da separuh dari perjalanan. Jadi nak tak nak kena redah gak. tapi kesian hhoookkkaayyyy aku tgk satu kereta kancil ni sampai naik ssengguk2 redah air tu. Ye la mau air da masuk dekat ekzoss.



6 comments:

aleen aiden said...

pergh,mcm best pulak alin tengok.
besela tmpat alin xpnah bnjir.banjir kat ladang tu slalu tp xpnah naek atas jln.tu yg mcm excited tu.hi3

Nurul Sharmila said...

hai nad... hee.. mila jenguk cnie pulak.. btw thanks.. nice blog too.. :)

ayanuts said...

aleen: he..he..sama laa...itu pn first time tgk dpn mata..mmg tggi btl air dia
nurul: thanx ya... :)

Bunga said...

salam ziarah..
kat mana kawasan yg banjir ni yer?

Nisa' said...

Wow bahaya kalau bawa kereta kancil melalui banjir. Kita bertuah kalau dapat lepas dari air yang banyak tu.

ayanuts said...

nisa: itu la mmg xsgka kereta kancil tu blh lepas