Wednesday, June 8, 2011

Mr Bagpacker

Sebagai seorang pentanam anggur yang berjaya kerja sehari-sehari adalah makan. online, tengok tv dan tidur. Bayangkan rutin hidup aku sejak aku menjalankan perniagaan pentanam anggur ni.


Kerja pentanam anggur ni boleh buat dekat rumah je..he..he..kalau dah namanya pun tak ada kerja memang kerja aku adalah mencari pekerjaan yang ntah kenapa aku rasa memang banyak kerja kosong tapi kerja yang aku rasa tak berpatutan dengan kadar tenaga yang dibayar.


Jadi untuk mengelakkan benda-benda macam tu aku lebih selesa di rumah. Tiada penindasan terhdap orang-orang bawahan dan tak perlu memikirkan management yang kadang-kadang memperdagangkan tenaga kerja manusia itu tanpa manusia itu mendapat imbalan yang sepatutnya.

Kejadian ni pun minggu lepas. Ajak business partner Mr Bagpacker mencari pekerjaan dekat TBS. Tapi mengecewakan. Decide makan dekat KFC sambil sembang-sembang hal masa lalu dan hal masa depan.

Sebenarnya dah lama juga laa kitorg tak jumpa sejak tingkatan 3 lagi sebab aku dah masuk teknikkan. Jadi tahun ni baru start haallloo-haalloo dan jmpa dia balik. Kiranya dia ni schoolmate aku laa.

Semabang-sembang sampai tak sedar masa berlalu sebab 3jam gak laa bertapa dekat KFC tu berborak, gelak semua.


No comments: