Sunday, June 12, 2011

Apa Kena Dengan Perempuan

Sekadar berkongsi cerita, kawan aku ni perempuan. Bekas kekasih dia yang dulu dah kahwin dan sekarang member aku tu dah separuh gila. Sebab apa dia separuh gila sebab dulu Ex dia ni pernah melamar dia tapi dia tak nak sebab dia pilih orang lain dan sekarang kekasih dia tu dah tinggalkan dia.

Kawan aku ni kesalkan sangat sebab dia dah buat pilihan yang salah dan setiap hari dia akan mengadu dekat aku. contoh ayat yang biasa....

  • kenapa aku tak pilih ex aku dl??
  • aku menyesal..
  • BF aku tinggalkan aku tanpa tahu dulu aku telah buat keputusan besar untuk terima dia..
  • BF aku dah tinggalkan aku sekarang (eh macam sama plak dgn point dkt ats ni..he..he..)
Kita sebagai kawan ni harus laa bagi nasihat, bagi kata-kata semangat. Tapi dia boleh pula cakap cam ni "aku tak boleh berhenti dari fikirkan dia" selama mana ko mesej selama itu juga dia akan cakap cam tu...Hangin pula aku. Betul orang-orang cakap kalau lelaki bercerita tentang masalh sndri diorg lebih suka cari jalan penyelesaian dari ikutkan rasa hati, tapi kalau perempuan bercerita tentang masalah diorg lebih suka terbuai dengan emosi tanpa cari jalan penyelesaian.

Aku tak akui memang perempuan ni hati dia lembut senang tersentuh hatinya dan kalau dilukai memang hancur hatinya sampai tak lalu makan semua. Tapi ingat laa hidup ni terlalu singkat untuk di isi dengan kekesalan. Cuba move on, kau masih ada lagi family ada lagi kawan-kawan, jangan dikenangkan lelaki yang kau tahu sendiri dah hancurkan segala-galanya.

Satu lagi kalau peel perempuan yang aku perhatikan, sebelum couple pergi mana-mana dengan kawan semua benda pun buat mesti dengan kawan-kawan, tapi bila masing-masing dah ada BF, kawan-kawan ditinggalkan. Yang paling haram sekali korang sebagai kawan ni ajak keluar pergi kedai runcit pun dia blh bantai cakap "jap ek aku nak tanya BF aku dulu, kalau bf aku tau aku keluar tak bagi tahu dia nnti dia mengamuk pula" wtfiiiiiiiissshhhhhh.Dengan mak ayah tak ada pula ko nak bagi tahu semua tu tapi bila dengan BF ko masuk jambam pun ko nk kena bg tau.

Lepas tu kalau dah ada BF ni masing-masing macam tak boleh nak berenggang, makan sama-sama, keluar sama-sama kawan dekat sebelah ni pun buat pandang tak pandang. Tapi bila dah bergaduh dengan BF sendiri baru terhegeh-hegeh cari kawan ni. Apa punya perangai laa.

Tapi bukan semua perempuan bersifat macam tu, ada sesetengah aku tengok tak ada laa perangai pelik-pelik macam dekat atas tadi. Tapi pada siapa-siapa yang rasa ada sifat macam tu dalam diri cuba muhasabah diri sebentar sbb aku percaya Tuhan dah berikan kita otak untuk berfikir dan telah berikan kita hati untuk menilai mana yang baik dan mana yang buruk.


2 comments:

J.Syazwana said...

saya sensitif saya okey.
kui kui kui


nad kite tag awak join giveaway. jom ! =)

ayanuts said...

he..he..ok..nnti kita tgk